Termeni si Conditii

Pentru ca intelegem posibilitatea ca accesarea serviciilor medicale sa fie dificila, va oferim in continuare un set de principii si reguli despre cum se pot folosi si accesa serviciile medicale in reteaua de sanatate Centrul Medical Sanatatea . In functie de evolutia legislatiei, a serviciilor pe care le oferim si a locatiilor in care oferim aceste servicii medicale, acest document poate suferi modificari. Intotdeauna, pe www.sanatateacraiova.ro, vom avea ultima varianta aplicabila. Prezentul document isi propune sa prezinte principiile si principalele reguli pe care trebuie sa le respecte un pacient care doreste sa beneficieze de servicii medicale in Centrul Medical Sanatatea. Termenii şi Condiţiile de accesare sunt regulile minimale se completează cu prevederile legislației în vigoare si eventual cu prevederile contractului incheiat cu una din entitatile juridice actionand sub umbrela Centrul Medical Sanatatea. Acest document respecta principiul egalitatii de tratament fata de toti pacientii, bazat pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, respectand totodata conditiile comerciale agreate prin contracte. Prin efectuarea programarii, respectiv prin prezentarea si acceptarea inregistrarii in lista de pacienti care s-au prezentat pentru efectuarea unui serviciu medical intr-o locatie Centrul Medical Sanatatea, va exprimati acordul pentru respectarea acestor termeni si conditii de accesare a serviciilor medicale in cadrul Centrului Medical Sanatatea.

1.Definitii:

1.1 Acordul pacientului informat – consimtamantul pacientului in vederea prestarii serviciilor medicale, care are forma prevazuta de OMS 1411/2016

1.2 Contract – acordul de vointa dintre Pacient si Centrul Medical Sanatatea, cu privire la prestarea seviciilor medicale, cuprinzand dar fara a se limita la contract de prestari servicii medicale, oferta comerciala acceptata de pacient (i) in mod expres prin semnatura olografa sau electronica aplicata conform Legii 455/2001 sau prin intermediul aplicatiilor/portaluri Centrul Medical Sanatatea , sau (ii) tacit, prin simpla acceptarii serviciilor medicale

1.3 Pacientul – este persoana care utilizează Serviciile Medicale in cadrul Reteaua de Sanatate Centrul Medical Sanatatea
 

1.4 Personalul Centrul Medical Sanatatea inseamna angajatii Centrul Medical Sanatatea , functionarii, consultantii si colaboratorii de orice fel ai acestuia, precum si orice persoana care presteaza servicii in numele si/sau pe seama Centrul Medical Sanatatea ori pentru Centrul Medical Sanatatea.

1.5 Centrul Medical Sanatatea – reprezinta societatea S.C. Centrul Medical Sanatatea avand C.U.I 21732440 si Reg Com 16/2273/2007

1.6 Termeni si conditii de accesare – sunt toate dispozitiile prevăzute în continuare care se aplica tuturor accesarilor de servicii medicale de către Pacienti in cadrul Centrul Medical Sanatatea.


2.PRINCIPII APLICABILE TUTUROR PACIENȚILOR

2.1 Serviciile medicale pot fi accesate de catre Pacienti, de regula, de luni pana duminica in intervalul orar 8.00 – 20.00 in cadrul Retelei de sanatate Centrul Medical Sanatatea, in conditiile comunicate periodic de catre Centrul Medical Sanatatea, disponibile pe site-ul www.sanatateacraiova.ro. Centrul Medical Sanatatea poate modifica programul de functionare al oricarei clinici, laborator dupa cum va considera de cuviinta.

2.2 Accesarea serviciilor medicale se efectueaza pe baza de programare telefonica efectuata  in Call Center, conform programului comunicat pe site-ul www.sanatateacraiova.ro

2.3 Comunicarile de tip sms sau e-mail, cum ar fi dar fara a se limita la programarile solicitate, informari privind rezultatele investigatiilor efectuate sau eventuale resturi de plata inregistrate, informari privind procedurile operationale/sistemele Centrul Medical Sanatatea, care au impact asupra modalitatii de desfasurare a activitatii medicale, nu au caracter promotional, scopul acestora fiind de a asigura o buna desfasurare a serviciilor medicale solicitate de pacienti.

2.4 In functie de nevoile operationale ale Centrul Medical Sanatatea si politica comerciala a Centrul Medical Sanatatea, accesul la unelecentre medicale poate fi restrictionat sau chiar inchis daca Prestatorul decide inchiderea unei clinici, reducerea numarului de servicii acordat intr-o anumita clinica sau alte modificari de natura operationala sau comerciala (cum ar fi, nelimitativ, modificarea specificului unei clinici, schimbarea structurii unei clinici).

2.5. In mod exceptional, programarea ta poate fi decalata, atunci cand personalul medical acorda ingrijiri in cazuri prioritare din punct de vedere medical sau in cazuri care necesita o atentie / supraveghere medicala sporita.

2.6. Pentru urgente medicale (urgenta asa cum este definita din punct de vedere medical – stare medicala sau chirurgicala, a carei debut este brusc, si care se manifesta prin simptome de o severitate suficienta, si pentru care un medic prudent, care poseda cunostinte medicale si care actioneaza cu buna-credinta si in conformitate cu standardele medicale internationale, ar considera ca in lipsa acordarii atentiei medicale imediate ar duce la insuficienta fizica grava sau deces), va recomandam sa va adresati celei mai apropiate unitati medicale cu profil de urgenta. Centrul Medical Sanatatea nu este autorizata ca Unitate de Primiri Urgente, asa cum este definita de lege.

2.7. Centrul Medical Sanatatea are activitatea operationala organizata in mai multe categorii de program/ acces la medici, ceea ce poate insemna existenta unor conditii comerciale diferite de accesare a serviciilor medicale oferite de anumite categorii de medici

2.8. Listele medicilor se pot modifica in mod unilateral de catre Centrul Medical Sanatatea, in functie de contractele incheiate de Centrul Medical Sanatatea cu medicii sau in functie de politica comerciala a Centrul Medical Sanatatea. Informatii despre accesul Pacientilor la medicii Centrul Medical Sanatatea si costurile serviciilor medicale prestate de catre acestia se obtin de la operatorul Call Center si in locatiile Centrul Medical Sanatatea. 2.9. Pacientul va respecta programul centrelor medicale fara a putea face sesizari legate de faptul ca nu au fost lasati sa intre in incinta inainte de inceperea programului sau dupa terminarea lui.

2.10. Pacientii vor avea acces la specialitatile medicale in cadrul programului dedicat, in functie de calitatea pe care o detin si de prevederile contractului in baza caruia i s-a permis accesul la servicii. Pacientii nu vor avea dreptul sa aiba mai mult de 5 programari active in acelasi moment, indiferent de specialitatea medicala.

2.11. Accesul la servicii medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale, se poate face numai personal, dupa identificarea pacientului, identificare care se poate face numai pe baza unui act de identitate/ pasaport cu poza. Pentru eliberarea rezultatelor catre o alta persoana decat Pacientul vor fi necesare prezentarea de documente suplimentare, conform procedurilor Centrul Medical Sanatatea. In cazul pacientilor fara discernamant, informatiile vor fi prezentate apartinatorilor / reprezentantilor legali. Fiecare Pacient / apartinator are obligatia de a solicita informatii suplimentare la receptiile Centrul Medical Sanatatea.

2.12. Accesul la serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale a unui pacient minor, se pot face numai dupa identificarea Pacientului si a apartinatorului care insoteste minorul, cu prezentarea unor documente, conform procedurii comunicate prin call center si pe site-ul www.sanatateacraiova.ro.

2.13. La inregistrarea Pacientilor minori in vederea accesarii serviciilor medicale, in sistemul informatic al Centrul Medical Sanatatea, parintele / reprezentantul legal / apartinatorul / persoana care solicita programarea va comunica datele de identificare al parintilor sau al reprezentantului legal al Pacientului minor.

2.14. La fiecare accesare a serviciilor medicale, personalul Centrul Medical Sanatatea va actualiza datele Pacientilor, in special telefon si e-mail. Pacientii straini sunt obligati sa comunice date de contact (adresa si numar de telefon) de pe teritoriul Romaniei.

2.15. Pacientii inteleg ca informatiile referitoare la serviciile medicale si preturile acestora, obtinute in Call Center sau pe site-ul www.sanatateacraiova.ro, precum si includerea acestora in abonament, au doar scop informativ. Intodeauna va prevala contractul semnat cu Pacientii sau cu angajatorii/membrii de familie ai acestora, care se va completa cu lista de preturi afisata in receptii. In functie de specificul fiecarui caz medical si de serviciile medicale efectiv oferite in intre informatiile furnizate, coordonatorul operational al locatiei in care se doreste accesarea deciziei va avea decizia finala. De asemenea Centrul Medical Sanatatea poate renunta in mod unilateral la una sau la totalitatea listelor de medici.

2.16. In cazul in care considerati ca v-au fost incalcate drepturile va rugam sa ne detaliati cazul dumneavoastra la adresa office@sanatateacraiova.ro, prin apelarea call center. O echipa dedicata va prelua mesajul dumneavoastra si va investiga cele relatate, urmand ca un raspuns scris sa va fie oferit in cel mai scurt timp cu putinta. Pacientii nu vor efectua niciun fel de presiuni asupra personalului din receptie si a managementului din locatie pentru rezolvarea reclamatiilor. Toate informatiile, solicitarile, informarile, cu exceptia celor care necesita un alt regim juridic, vor fi inregistrate automat, primind un numar unic.

2.17. Pacientii si Centrul Medical Sanatatea au obligatia de a cunoaste si respecta dispozitiile legale aplicabile, respectiv Legea 95/2006, Legea 46/2003 si actele legislative conexe, Pacientii neputand invoca in apararea lor necunoasterea legii.

2.18. Pacientii si Centrul Medical Sanatatea:  vor acționa conform legislației aplicabile privind mita și corupția;  nu vor oferi, promite, primi sau solicita orice mită (financiară sau alte beneficii) inclusiv, fără limitare.

2.19. Centrul Medical Sanatatea isi propune sa acorde servicii medicale la cele mai inalte standarde de calitate. In cazuri exceptionale, rezultatul serviciilor prestate de personalul medical al Centrul Medical Sanatatea poate sa difere de rezultatul dorit de Pacient. Va reamintim ca obligatia medicala este o obligatie de diligenta, la nivelul actual de cunostinte fiind imposibil sa garantam rezultatul serviciilor oferite. Intotdeauna pacientul are dreptul sa primeasca o a doua opinie medicala. cadrul interactiunii cu medicii Centrul Medical Sanatatea, costul final al serviciilor poate varia. In acest sens, Pacientul are obligatia ca dupa fiecare serviciu medical sa verifice in receptiile Centrul Medical Sanatatea costul serviciilor prestate.

2.20. In cazul in care Pacientul nu se prezinta la 3 programari consecutive in decurs de 6 luni, fara a avea un motiv intemeiat si fara sa anunte cu cel putin 24 de ore inainte de ora la care este stabilita programarea, Centrul Medical Sanatatea poate suspenda Serviciile Medicale acordate respectivului Pacient pentru o perioada de 3 luni. Pacientul are obligatia sa se prezinte la ora stabilita conform programarii, evitand astfel imposibilitatea efectuarii consultatiei la medic.

2.21. Parintii / reprezentantii legali ai copiilor au obligatia ca in orice unitate Centrul Medical Sanatatea sa nu lase copiii nesupravegheati. Nu ne asumam raspunderea pentru eventualele evenimente in care copiii se accidenteaza datorita neatentiei tutorilor.

2.22. Faptele, actele sau gesturile obscene, proferarea de injurii, expresiile jignitoare sau vulgare, amenintari cu acte de violenta sau orice alte acte impotriva Personalului Prestatorului si a celorlalte persoane din incinta sau deteriorarea, distrugerea sau sustragerea bunurilor Centrul Medical Sanatatea, de natura sa tulbure ordinea si linistea publica sau sa provoace indignarea persoanelor ori sa lezeze demnitatea si onoarea acestora sau a retelei de sanatate Centrul Medical Sanatatea nu sunt tolerate. In cazul in care Pacientul sau apartinatorii acestuia savarseste una din faptele, actele mentionate mai sus, Centrul Medical Sanatatea va solicita imediat evacuarea Pacientului / apartinatorilor acestuia din incinta locatiei. In cazul nasterii unei situatii conflictuale, angajatii Centrul Medical Sanatatea vor putea solicita imediat interventia echipelor de interventie ale companiilor private de paza si protectie cu care aceasta colaboreaza, si/sau interventia Politiei.

2.23. In cazul unor evenimente de genul celor mentionate la punctul 14 –  de mai sus, Centrul Medical Sanatatea poate restrictiona accesul oricarei persoane implicate in incident la serviciile medicale disponibile in cadrul retelei de sanatate Centrul Medical Sanatatea, avand dreptul de a rezilia unilateral orice contract anterior incheiat cu Pacientul sau in favoarea Pacientului.

2.24. Este interzis fotografiatul, inregistrarea video si audio, atat in spatiul de asteptare, receptie cat si in cabinetele medicilor/asistentelor, fara permisiunea prealabila scrisa a acestora.

2.25. In cazul investigatiilor in care este necesar acordul exprimat in scris sub forma de consimtamant medical, lipsa semnaturii pacientului de pe formularele specifice echivaleaza cu lipsa consimtamantului, caz in care se va opri de indata furnizarea serviciilor medicale solicitate